onsdag 2 oktober 2013

Glädje och sorg

Det är med blandade känslor som jag lämnade jobbet idag. En era är över. Sista dagen på plats.
Det är ju min skola. Som jag och mina lärare och övrig personal byggt upp. Som fungerar så bra. Iallafall om man räknar till godkända elever och lärarnöjdhet.
Jag fick så många fina kort och presenter så jag blev gråtmild. Jag har nog aldrig känt mig så uppskattad tidigare. Alla fina ord värmde så otroligt. Flera lärare kommer sluta de med denna vecka. Är jag ego om jag erkänner glädje att de följer mig?
 
Vi var ett team. Jag har använt mina kontakter, och de har fått fina nya arbeten med bra villkor. Jag är stolt över dem. Sjunkande elevantal ger oviss framtid. Skönt att slippa oroa mig för just den biten. Och veta att mina lärare har det bra. Och de som är kvar önskar jag all lycka till. Lärarna och de andra i Huddinge var bäst! Tack!

Hemma fanns en överstrött familj. Dagis och Ulfs nya Sats-kort tar tydligen på krafterna.

Imorgon är ny dag. Intervjun med stort I. Snälla, håll tummar och tår!

2 kommentarer:

  1. Sjålvklart håller vi varsin tumme för dig. Så söta barnen är när de sover! De är viktigare än något annat.

    SvaraRadera
  2. Du som är så duktig och engagerad, det löser sig säkert!
    Kram från Zinka

    SvaraRadera