tisdag 30 augusti 2011

Vem skolas in?

Inskolningen för Poppy tar tid. Väldigt segt är det. Efter en vecka och en dag fick jag gå undan lite. Det gick bra i 10 minuter. När Poppy letade efter mig, hämtade de mig...suck. Och fortfarande har Poppy inte fått stanna över lunch eller sova på madrass.

Ulf tröttnade efter förra veckans sångstund med frukt på fredagen, inget hade hänt på hela veckan. Så jag tar över några dagar, med Eddie i släptåg. Eddie anpassade sig snabbt som fisken, Guldfisken, i vattnet. Han log hela sångstunden, åt upp sin frukt (till skillnad från P, som bara nafsade lite), och somnade sen snällt på madrassen. Dessutom fick all personal och alla barn dra och bära på honom, utan minsta pip om att han saknade mig.

Får man byta unge som ska inskolas? För mig är huvudsaken att bara ha av dem då och då.





- Posted using BlogPress from my iPhone

1 kommentar: