onsdag 31 augusti 2011

Färdiginskolad, typ

Eddie är en hejare på dagis. Han därför fått möjlighet att uppleva de flesta av aktiviteterna. Äta, sova, leka och pedagogiska moment.

Poppy går det långsamt med. På tisdag i nästa vecka skulle hon få prova på att stanna och äta lunch. Då sa jag stopp, och tvingade fram måltiden redan i övermorgon. Zzzzznark.

jag klagade lite och sa att det kändes som Öppnis. Sen kom jag på att jag nästan lika väl kan hänga där med Eddie, som att ta honom till riktiga Öppnis. Lamt. Men inte vågar jag bråka med bastanta förskolefröknar inte. Så både ulf och jag surar i smyg, men små små försök till att snabba på processen.















Och även om det bara blev två timmar där idag, var det skönt att somna hemma med babyapan "Eddie".




Posted using BlogPress from my iPhone

1 kommentar:

  1. Kommer ihåg när Markus skulle gå över från småbarn till avd för större barn. För det första var det ingen avd. som ville ha honom,varför? Men som tur var öppnades en ny avd. med ny personal, där fick han börja. Vid första måltiden där biter han av en bit av glaset. Med påföljd att alla glasen på hela dagiset fick bytas ut. Alla dagisfröknar kommer ihåg honom än. De häpnar när mamman (jag) försäkrar att han är lugn o fin vid 30 års ålder. Lyckat till med Poppys inskolning! Kram Soile

    SvaraRadera