måndag 10 maj 2010

Trendig baby-otrendig mamma



Sedan vi fick Poppy har jag börjat intressera mig för babymode. Nu är det inga Mulberryväskor som jag spanar efter på NK, utan fräcka sparkdräkter och matchande leksaker.

Jag har upptäckt att rosa "Hello Kitty" är helfel. Visar att "Hej, jag är omedveten och kommer från landet" medan en grön stass från Molo är acceptabelt, men bara om du har en Bugaboovagn. Vagnen får dock inte vara grön, för då kan den komma från en äldre årsmodell. Har du INTE en Bugaboovagn, måste den dock vara grön, i synnerhet om du är mamma eller pappa till en tjej.

Numera är alltså grönt synonymt med att du klär ditt barn medvetet könsneutralt. Pojkar behöver dock inte vara gröna spenatbitar, de kan ha blått , svart, grått, brunt osv. Pojkar ska nog inte vara gröna när jag tänker efter, då tror ju folk att det är en flicka i vagnen.

Eftersom Poppy har mest rosa (två år i Jönköping, say no more), tänkte jag bli hipp och har gjort en alldeles grön napphållare. För oroliga far- och morföräldrar kan jag lova att den är supersäker! Limmad med starkare än Karlssonsklister och knutar som någon som har varit scout i minst tre år bara kan få till.

Och eftersom Poppy sover, vädret är kass, och jag har tråkigt( därav ett lååångt inlägg), har jag även kokat mat till henne för en vecka. Tänk vad långt man kan komma med fyra morötter, tre palsternackor och mycket margarin!

2 kommentarer:

  1. Oj, det var komplicerat, men nu vet jag att det ska var grönt.

    Jag är helt övertygad om att napphållaren skulle klara minst två nyfikna och pilliga ungar (jämförbart med när de hissade upp en Folka med nåt klister i en kran i nån reklam en gång i tiden) och jättefräsig är den! Och grön, naturligtvis.

    Ska genast ge mej ut för att införskaffa grönt garn, lovar!

    Men åh så härligt jordnära - måste väl vara supertrendigt? - och nyttigt morotsportionerna ser ut, blir riktigt hungrig.

    Kram till er alla!

    SvaraRadera
  2. True Love ! Poppy & X
    Otroligt att hon låter sig bitas i örat.
    Hälsningar från Halmstad

    SvaraRadera