torsdag 22 augusti 2013

Magplask

Idag var det *minsann en turbulent dag.
Skolan där jag är platschef, bekräftade idag att vår VD ska avgå. Och alla chefer, 37 st, måste söka om sina jobb. Bah... Flera chefer ska bort, och givetvis blir jag orolig. Så det blir till att söka jobb nu. Inte någon favoritsyssla direkt. Dessutom trivs jag så fantastiskt bra med det jag gör idag...


Si eller så, barnen får inte bli lidande av mina tankar, så vi drog till simhallen. Jag vet inte om det var pga mitt humör, men jag huttrade i vattnet, lyckades glömma nycklarna i skåpet och fick vatten i ögonen. Hujamej! Nycklarna kom tillrätta och vattnet rann bort, men jag huttrar när jag tänker på dagen.

Men, jag hoppas att min far mår som en prins idag. Han fyller år! Grattis hälsar vi alla!

*verb. sing: Minsann, plural:Minsanner

"-mina Minsanner ska komma hit i bilar som kan prata"

Poppy har inte EN låtsaskompis utan en hel bunt, 10 tror jag. De kallas Minsanner och är barn utan föräldrar dom kör bil och flyger med sina hästar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar