fredag 10 februari 2012

Zooom

Tiden springer fram, och snart är det augusti och jag börjar jobba igen. Vi utnyttjar tiden så mycket, att jag inte hinner blogga. Men nu, en liten glimt från dagarna som gått.
Vi har börjat fundera på att flytta ner i källaren igen, att ha vårt sovrum där, och inte här uppe, som vi haft sedan Eddie kom, av bekvämlighetsskäl. Medan vi bekantar oss med detta nya plan, upptäcker Poppy att hon och Eddie har ett eget rum där nere. Men alla behöver ju en privat sfär. 




Ja, sen blev ju stackars Eddie magsjuk för första gången i sitt liv. Maten kom upp både framifrån och bakifrån, men nu är han nästan helt ok igen. bara lite snorig. Fast eftersom de snorar jämt, vet jag inte om det kanske är ett normaltillstånd och inte sjukdom. Eller så beror det på att vi har det kallt. -15 c i Huddinge idag. Kanske har de för lite kläder när vi kör runt i pulkorna. Vi struntar i vagnen ibland när vi går i Huddinge C, vi kör pulka!


Vi har även hängt på kyrkans öppnis en massa. Senaste veckan har vi dekorerat ljus. Poppy tycker det är riktigt roligt att pyssla. Eddie tycker det är ganska trist att sitta i barnstolen, bortdragen från bordet så han inte kan "hjälpa till". 
Ett glädjande besked är att jag lämnat tillbaka min hopplösa kamera, och fått alla pengar tillbaka. Så nu ska jag snart ut på shoppingrunda, och hoppas på bättre tur, och äntligen bra bider här!

1 kommentar:

  1. Alva fann videoklippet mycket underhållande och har nu sett det ungefär 14 gånger på raken. "Eddie läggit Poppy i lådan? Bajja bajja Eddie!".

    SvaraRadera