torsdag 2 februari 2012

Grrr

Ibland så känner man att barnen är upplagda för fotografering och hoppar och studsar på sina allra sötaste sätt. Då är det ganska irriterande ett den nya kameran som jag just hämtat ut, är trasig även den. Och eftersom jag inte kör till netonnet för att de är så skoj, blir det liksom bara liggande i "att göra listan". Och man missar chansen att ta bra kort på barnen när de är som roligast.


Idag var en hopplös dag som blev ok. Poppy skulle eg varit på dagis, men eftersom en personal var sjuk, och den andra skulle iväg, och den tredje bara var en bemanningsföretagsvikarie, så ringde de och sa att det var "bäst för Poppy" om hon var hemma med mig idag. Stackars oss. Jag hade tid med min PT på Sats, Poppy hade jättekul på dagis igår och var peppad att gå dit idag. Eddie då, jo han var nog glad att slippa Minisats och tyckte det var roligt att P var hemma, så han klagade inte.

Vi var på kyrkis och dekorerade ljus, sjöng och lekte. Sen åkte vi pulka genom Huddinge C, mycket uppskattat och båda vinkade glatt till pensionärer som tittade.

Poppy har förövrigt fastställt familjerelationerna. "Det är min pappa, min mamma också min Eddie" sa hon i morse.
Vi har även en hälsning till morfar. Poppy satt och kletade med händerna på vår relativt vita vägg. När jag sa till henne att sluta trycka händerna mot väggen sa hon "kanin kanin morfar kanin och hemma sen morfar jobbet kanin ficklampa". För alla som inte är morfar så syftade hon på de skuggfigurer som de två gjorde på väggen i Halmstad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar