onsdag 29 februari 2012

Massa skoj

För första gången ever, tog jag Eddie till Öppnis utan Poppy. Orsaken är enkel. Första tiden, innan Poppy fick dagisplats, tog jag med båda. Sen i september när hon började på dagis, började jag träna, och Eddie fick vara på minisats. Och sen tog jag oftast båda till kyrkis. Men nu, nu tyckte jag att tiden var inne för lite egenöppnis gör Eddie. Vi gick till Fullersta, och det var kul!

Dessvärre stänger de imorgon och flyttar, och öppnar igen först i mitten på mars. Så vår nya vana får dröja ännu ett tag.
Här spanar vi in Matilda som får åka cykelvagn till dagis varje dag!




Efter dagis och öppnis åkte vi hem till Alva och Mira. Även Betty och Dexter kom över. Gissa om Eddie är lycklig över att "få vara med". Han åt bara några pärlor.




Sen busade tjejerna en massa. Eddie klappade Mira.




För att skryta lite till så är vi så stolta över Poppys språkutveckling. Orden bubblar och plötsligt kan vi kommunicera på riktigt. Skulle kunna skriva långa haranger om vad hon säger. Meningarna innehåller ofta fem ord. " Poppy har babyhäst i hemma i babyhus". Sa hon när hon berättade att hon antingen ville ha en häst, eller fantiserar om att hon har en. Vi är inte helt säkra. Ofta har hon saker "hemma" som hon inte har men gärna vill ha. När vi var hemma och frågade var hon hade alla sina grejer berättade hon om babyhuset. Eddie är också ett ständigt samtalsämne. Nu pratar hon mycket både om och till honom."Eddie, inte ledsen gråta, mamma kommer snart". När Eddie ropar på mig. Fina duktiga omhändertagande Poppy!
using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar