tisdag 20 december 2011

MIN MITT Julkort

Man lär sig saker på dagis. Poppy har lärt sig betydelsen av pronomen "min". Hon växlar fortfarande mellan "min", "mitt" och "Poppys", men allt oftare är det "min"eller "mitt".

Hon har även lärt sig att äta snö. Och att leka doktor. "Oj, mamma har ont. Aj mamma, Poppy sjunga mamma. Pussa mamma. Ont mamma. " sa hon idag och började putsa och peta på mitt ben med en trasa. Sen ville hon även bota Eddie, men det ville inte han, och det slutade med att båda skrek.

Bortsett från detta vill vi be om ursäkt om värsta julkortet. Vi kan säga såhär, UNDVIK nätkedjan "dinavykort.se". Julkorten vi har beställt och som kommer i dagarna ser ut som billiga solblekta varianter som man kan hitta på en marknad i Turkiet. Eller handkolorerat av en färgblind malaysier som aldrig sett velourkläder eller vintersnö. Och de ser verkligen inte ut som ett julkort, ett blankt gnistrande vinterkort på världens sötaste ungar.

Så här bjuder vi på originalet, tänk på detta när ni tittar på den lustiga varianten ni kommer få hemskickad.



Och om ni gillar ännu mer äkta original så, vasägoa!

4 kommentarer:

  1. Vi fick vart forra veckan. Vi tycker det ar jattefint! Kram

    SvaraRadera
  2. Det ser väldigt amerikanskt ut. Lena skulle nog säga att det var "snyggt men inte pråligt".
    Jag passar på att önska er och alla som brukar titta in på Poppans blog en riktigt God Jul och ett Gott Nytt År. /jan l

    SvaraRadera
  3. Hi hi, fick kortet idag! Det var fint! Tack!

    SvaraRadera
  4. Tack för kortet! Det är 2 fina tomtar på is. Fiiiint Julkram Soile o Kauko

    SvaraRadera