lördag 17 december 2011

En alldeles egen julgran

Sen jag flyttade hemifrån har jag alltid önskat mig en julgran till jul. Men eftersom vi alltid åker till Halmstad/Trollhättan runt jul har det känts onödigt. Och gran finns ju där. Men nu, med två barn, och en Poppy som faktiskt uppskattar juligheter något otroligt, kände jag att det fanns en anledning för mig att äntligen skaffa gran.
Poppy fick välja gran, och hjälpa till att klä den. Uppskattat! Vi visade henne ett par, och hon pekade mycket bestämt och sa "Oppys gran", så då visste vi att det blev rätt.

 Såhär blev den, nästan klar, stjärna ska inhandlas. All dekoration ska Poppy och Ulf ha beröm för, Eddie hade redan somnat för natten och jag fotograferade och diskade. Men finast är väl Poppy i sin pepparkaksklänning?

Och när Eddie vaknade på morgonen, fick han hjälpa till att omorganisera kulorna lite, och även börja med lite julgransplundring, första chokladen blev öppnad och uppäten fasligt snabbt.

3 kommentarer:

  1. jattein gran, och klanning! Tristan har ocksa atit julgrans dekorationer, fast han at en egenhandigt gjord saltdegs julgran. Karin

    SvaraRadera
  2. Det var en väldigt fin julgran och en väldigt fin Poppy och en väldigt fin Eddie./jan

    SvaraRadera
  3. Det första Johanna gjorde var att stoppa en glaskula i munnen. Sedan välte hon granen så den fick vi binda fast i väggen. Kram Soile

    SvaraRadera