torsdag 8 december 2011

Julkort och vad Eddie kan

Som man bör när man har barn, skickar man ut julkort med motiv av ungarna i någon mer eller mindre pinsam situation. Jag minns tydligt en hemsk variant på mig och syrran badandes i badkaret. Jag var väl en 8-9 år och tyckte det var sådär kul. Men för att fira en av våra familjetraditioner vidare, så kommer alla berörda få en Poppy- och Eddievariant. Dock med kläderna på. Och utan badkar.

Och när jag ändå är här och bloggar för ovanlighetens skull, vår Eddie är en framåt kille. Även om varken Ulf eller jag först kunde tro våra öron, kan han faktiskt säga "katt" och "kaka". "Mamma" och "Eddie" har han sagt i flera veckor. Är inte detta tidigt tal? Vi var så glada när Poppy sa "ko" vid 18-månaderskontrollen.

(Kletet runt Eddies mun är resterna av en hembakad peppakaka, som skulle vara med på bilden, men som han käkade upp innan vi visste ordet av.)
 Och sen, för att verkligen imponera, stod han själv utan stöd under julkortsfotograferingen. 10,5 kg och 78,5 cm var måtten på 10 månaderskontrollen: Lång för sin vikt så han får "gärna äta hur mycket (pepparkaka) han vill".

1 kommentar:

  1. Hej, vilka fina tomtar. Det blir säkert en bra jul.

    hälsn
    jan

    SvaraRadera