lördag 14 maj 2011

I love Bugaboo Donkey

I höstas hörde jag för första gången att min barnvagnstillverkarfavorit Bugaboo, skulle göra en syskonvagn, Bugaboo Donkey.  Sedan dess har jag väntat och längtat och hoppats på att kunna få tag på en. Problemet att få tag på en var främst att den nu i vår släpptes i några få länder, och inte i Sverige. Och länderna den finns i får inte exportera vagnen. Hit kommer den först i höst.

Jag försökte få syrran att köpa en när hon var i Usa för någon månad sen, men de var helslut, och man kunde bara göra förbokningar inför nästa leverans, som skulle komma under sommaren.

MEN, se, i söndags kväll såg jag av en slump en tjej i London som hade köpt en Donkey, men inte fick plats med den i bilen. Och jag fick köpa den till inköpspris (pundet är lågt just nu:-), och frakten blev bara lite över tusenlappen. Tro mig, jag har haft ont i magen över att något inte skulle gå rätt, det kändes för bra för att vara sant. Men HURRA, idag kom den!!!!

Här är den halvmonterad,  den blå suffletten är inte uppe än. Smidig, gick utan problem ut och in genom ytterdörren.

Enda lilla aber är att färgerna på suffletten är blå och rosa, blå på den del som Poppy ska ha, och rosa för Eddie. Detta kan man ändra när Eddie kan sitta upp,men han får dras med att bli tagen för tjej några månader. Och så fort vagnen finns i att köpa här, ska jag köpa en röd istället för rosa. Ev kan jag byta från den Bugaboo vi har, där har vi den i svart och röd. Ska prova imorgon.

Här är vi på jungfruturen! Poppy firar med att gunga lite. Eddie ligger i liggvagnen, och Poppy sitter framåtvänd, men man kan välja att ha henne åt andra hållet också. När vi bygger om den när E kan sitta, kan man vänd hur man vill, sitta fram eller bakåtvänd. Men det bästa, ska man på promenad med bara ett barn, trycker man ihop den, och vips, har man en enkelvagn!


Äntligen han Poppy se Eddie när vi är ute på promenad. Här sitter hon i vagnen och ser till att han har det bra!


Många, många gånger under promenaden vände hon sig mot honom och fixade till hans napp eller täcke!

Så i helgen ska vi in till Stockholm fö ratt visa upp oss med vårt lyxåk! Poppy tränar gungning inför innerstadsparkerna.

1 kommentar:

  1. Har kommer kommentar fran andra sidan av jordklotet dvs Turkiet Poppy och Eddie ser helt bedarande ut i den nya vagnen Alla turkar foljer med spanning deras fortsatta aventyr
    Puss och kram fran morfar och mormor

    SvaraRadera