söndag 24 april 2011

Tivoli och bdubbelbad

Idag var ett tivoli i Halmstad. De utlovade godis- och nalleregn. Självklart ville jag ta med barnen till detta spektakel. Alla, utom Ulf som är hemma i Huddinge, packade sig in i bilarna och vi körde mot tivolit. Och där var det regn av olika slag må ni tro. Poppy och Edward fick 21 tablettaskar och 9 nallar. Hela familjen hade hoppat och knuffats efter dessa gobitar.
En kort stund när det var uppehållsväder och vi gick igenom vår fångst var vi bara lyckliga. Sen upptäckte jag att min skötväska med iphone, plånbok och Eddies favoritflaska var borta.

Tre minuter av ångest och panik. Mitt liv var i den väskan!

Men en kvinna med två barn som ser mig, och hur panikslagen jag är misstänker att hon kanske har en lösning. Hon undrar vad som hänt o när jag förklarar säger hon att hon vet att någon just lämnade in en liten väska till en av biljettkioskerna. Jag rusade dit och...där fanns väskan, med allt innehåll (jodå, nappflaskan var också kvar). Lättnad gånger tusen.

Efter chocken, fick ändå Poppy leka lite. Här sitter hon i fönstret till en hoppborg, tittar in på större och betalande (hopp)borgarbarn medan hon gungar lite biljettlöst på fönsterbläcket.












Hemma blev det bdubbelbad. Poppy var en aning kletig efter godisregnets innehåll och Eddie badade för lukta blomma.














Dagens bonusbild: Söt bild från gårdagskvällens promenad











Posted using BlogPress from my iPhone



2 kommentarer:

  1. Sicken ett ösregn!!! Så synd att käre far inte var med, då hade det blivit dubbelt upp tror jag :-)!

    Men söta rara så underbart att du fick tillbaka din väska! Kan föreställa mej paniken, att ersätta innehållet i en plånbok har jag varit med om ett par gånger, och då är ju vanligtvis pengarna det minsta problemet. Vad en Iphone innehåller kan jag bara gissa, men det är nog inte lättare det, att ersätta. Tack och lov finns det ärliga människor.

    Hoppas ni får en fortsatt härlig vecka i Halmstad, ser fram emot nästa rapport.

    Kram till er alla!

    SvaraRadera