söndag 3 april 2011

Nio par skor, en hallmatta, lunch hos Tage och några dansande apor

Härliga helger passerar fort, även när man är mammaledig. Varför? En god vän till oss sa att man behövde vara tre föräldrar på två barn. Resten får ni klura ut själva.

Men vi har hunnit med en hel del. I lördags var Poppy och jag på outlet, barnkläder och skor, och vi köpte inte mindre än nio par skor. Dessutom är samtliga par till P och E. Och inte nog med det, även lite kläder införskaffades. Sen bar det av till IKEA. Ska försöka hitta en möbel som sväljer lite jackor och annat jox som vi har i hallen. Vi hittade inget riktigt bra, men åkte givetvis inte tomhänta därifrån. Hallmatta, ungsform, ram och tyg fick vi med i bagaget. Undrar om IKEA har någon dold strategi som gör att man bara måste shoppa något litet när man är där. Och att kunderna slutar att manipuleras först när värdet i vagnen överstiger en tusenlapp.

Idag lunchade vi hos Tage. På hemvägen besökte vi Ica Kvantum vid Kungens Kurva. Fått tips om att det ska vara världens mest barnvänliga affär. Och jodå, vi håller med. Inte ofta Poppy kiknar av skratt när man är i mataffärer.

Här ser hon en dinglande mjukisapa som rör sig i taket.





Eddie ligger och småsover där bak. Missar allt det roliga. Men ingen fara, vi återkommer med all säkerhet!



1 kommentar:

  1. Åh, hade inte en aning om att det kunde vara så kul i en mataffär! Utväcklingen går framåt, vill jag lova. Bilen ser helt underbar ut!

    Låter som en givande helg under alla förhållanden. Nio par skor!?! Så många har jag nog aldrig inhandlat under det mest skoköpsinriktade år sammanlagt, någonsin och alla kategorier!

    En vacker dag kommer jag nog att be att ni köper något åt oss på IKEA, vet att jag nu och då ser käcka saker i annonser. Vän av ordning frågar naturligtvis varför jag inte kan göra det själv, men se det går inte för vi är aldrig på IKEA. Jo, en gång, 1996 tror jag det var, men sen har nog aldrig tanken föresvävat oss (= mej). Långt bort och mycket folk, nä ingen bra kombination. Mycket folk är överhuvudtaget ingen bra kombination oavsett avstånd. Fast vi har börjat handla på Coop nu, kommit på att det inte är så fasligt mycket folk luchtid, vare sig fredagar eller lördagar :-)

    Kram till er alla!

    SvaraRadera