lördag 15 september 2012

Karriär



Jag jobbar nu för tiden. Att vara platschef är ett jobb som passar mig perfekt. Mycket att göra, ansvar och full rulle. Men när jag kommer hem är jag trött. Dödstrött. Jag somnar med barnen, och vaknar med barnen. De har dessutom förstått att dagis är på heltid nu, och senaste veckan har jag fått bära in dem till dagis. De skriker när vi går dit. När vi hämtar skriker de för att de inte vill hem.

Det funkar ok ändå för det mesta. jag lämnar 7.30, Ulf hämtar vid 16.00 tiden. Långa dagar för små barn. men ändå en lyx i Stockholm att inte behöva vara på dagis från 7-18 när båda föräldrarna arbetar heltid.

Heltidsjobb är lika med lön. Äntligen! Så jag unnade mig en ny systemkamera. Här är bilderna!

För några veckor sedan var mormor, morfar, Anna och Stefan på besök. Vi drog iväg till Tom Tits i Södertälje. Döda riktiga lik (bodyworld) och vattenlek var temat!
Såpbubbeltillverkning var en hit för mormor.


Vi har även hunnit med barnkalas ho Selma. Fast vi fick fiskdammspåsar, tårta och kakor ville barnen frossa i glass med släkten på altanen när vi kom hem.








Och för en vecka sen kom två Pippisar på besök!



Sist men inte minst har vi varit på barnteater och sett Clownen Manne. Jodå, han åt baaaaanaaaaan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar