lördag 22 september 2012

Efter dagis

Jag är så nöjd med mina flexibla arbetstider. Ofta jobbar jag till 19.00, men det innebär att jag andra dagar kan sluta efter lunch. Kanon att kunna hämta barnen tidigare i bland. Men några längre utflykter orkar ingen av oss med efter hämtning. Så för det mesta har det blivit närliggande lekplatser, med vattenhinder, ridande på vildsvin, med kompisar eller som styrketräningspass.



Barnen trivs mycket bra på dagis. Även om jag tycker det är fel att de inte har någon behörig förskolepedagog, alls på avdelningen , är de som jobbar underbara. Även om det ibland är gnäll när vi ska lämna, är det svårt att få dem att vilja följa med hem om jag kommer för tidigt.

Edward och Poppy känner trygghet i varandra, även om de ibland delas in i olika grupper. De har alltid koll på varandra på gården, även om jag aldrig sett dem leka ihop ute.

Enda kruxet är att personalen har dålig koll på barnens kläder. Barnen har varandras plagg, går gem med kompisars kläder, och det har blivit ett enda virrvarr. Tur att våra ungar mest har loppisfynd på dagis. Våra lyxplagg sparar vi till helgen:-)

1 kommentar:

  1. Hej Ap-mamman o pappan med ungarna! Linnea undrar när ni kommer o hälsar på. Linnea o Svea tycker mycket om att dansa o sjunga. Vilket disco det skulla kunna bli! Idag hade vi tänkt leta efter trattisar men det blir nog bok o målning istället pga regn. Kram mormor Soile

    SvaraRadera