torsdag 29 mars 2012

Baka baka regnbågstårta

Min lillasyster är bra på mycket. Som att baka exempelvis. Hon bjuder sina gäster på de vackraste tårtorna, och lyckas då och då få in mig på lustiga bloggar där perfekta människor bakar små underbara sötsaker. Ibland finns det bilder på sockersöta barn som hjälper till, vispar grädde, och har dekorativa vita fluffiga stänk på kinden. Barnen ser i övrigt hela och rena ut, kakan, perfekt och omgivningen felfri.

Så här såg det ut när jag skulle ge mig in i projektet "Regnbågstårta". Poppy lyckades hjälpa mig genom att hälla en hel flaska gul karamellfärg i en av skålarna som jag precis innan omsorgsfullt färgat till indigo.

Hon fick sen leka med den curryfärgade smeten, och gjorde relativt oätbara tårtbottenmuffins, fast många blev det tack och lov inte, för smeten dög tydligen som den var.

1 kommentar:

  1. En perfekt Poppy som bakar i ett perfekt kök! Kram Soile

    SvaraRadera