måndag 7 juni 2010

Halva helgen

Ulf har lovat att rapportera från vår alldeles underbara lördag, men i väntan på något gott får ni istället en söndagsrapport.


Den uteblivna rapporteringen kan dock bero på att Ulf byggde synthbokhyllor hela dagen, så Poppy och jag fick roa oss på egen hand på självaste nationaldagen. Först träffade vi en vän och var i Huddingeparken. På bilden syns mitt handsydda solskydd till barnvagnen. I helgen ska jag norpa tillbaka min symaskin som jag bytte bort till Syrran. Jodå, jag är lite hång (tydligen halländska för girig).

Skyddet består av transparent "farmorgardintyg" i två lager, samt vanthållarclips som man fäster på vagnen. Mitt på finns en påstruken nyckelpigsfamilj. Funderar på att sy en mörkare och mer täckande variant när jag återtagit en viss Singer.


Sen bar det av till torget där vi mumsade på kaka och kaffe samt popcorn. Poppy fick inga poppelipopcorn, don´t worry. Istället fick hon en väldans massa uppmärksamhet från tanter och gubbar.




Väl hemma tittade vi på en sågande Ulf och lekte med katt och ballong.



Och när Ulf svettades och svor åt vi godaste glassen! Den söta bodyn med myror på kommer från vår hemlighetsfulla lördag.

3 kommentarer:

  1. Vi har saknat uppdatering under helgen (tror stackars farfar varit inne och kollat minst 20 gånger om det kommit nåt nytt!), men nu har vi fått förklaringen. Bra. Och åh så spännande det låter med lördagen! Men det låter inte som om ni hade nån ledsam söndag heller, med uppmärksamhet och glass och hela härligheten.

    Ett sån jättesnitsigt solskydd! Verkar vara helt perfekt för ändamålet.

    Men bara en stilla undran helt utanför Poppyämnet: synthbokhylla? Är det
    1. en hylla för böcker om synth, eller är det
    2. en hylla att ställa synthar på, eller kanske rent av
    3. en hylla byggd av gamla uttjänta synthar, att ha vilka böcker som helst på?
    Vore väldigt tacksam för ett klargörande!

    Kram!

    SvaraRadera
  2. Synthbokhylla är den spännande men helt felaktiga benämningen på ett skåp (också lite fel, men mer korrekt) som jag håller på att snickra ihop. Det ska i sinom tid stå synthar i det skåpet. Just nu är det mest en bunt brädor i garaget.

    SvaraRadera
  3. Aha! Ja, böckerna förvirrade mej, men nu kan jag sova lugnt när allt fått sin förklaring.

    Godnatt alla tre, sov gott!

    SvaraRadera