söndag 8 november 2015

Äkta oäkta

Idag har vi packat och fixat. Dessutom har regnet bokstavligt talat öst ner större delen av dagen. När Ulf ordnade inför renoveringen, tog jag barnen till Nacka forum. "Nalle fylle år", och det bjöds på rim och lek, ansiktsmålning och fiskdamm. Barnen älskade det och ville inte hem.
Hem, ville jag. Poppys klass hade nämligen varit vid Nyckelviken och plockat kantareller. Ok, min unge vet VAR svampar finns. Jag fick henne inte bara att rita och berätta vägen, jag förstod att jag behövde henne som vägvisare. Och, hon mindes vägen, och vi fick en handfull blandade kantareller! Hurra!

Sådär i efterhand känns det som att timmen i skogen (sen kom skymningen) var alldeles för kort, och Forum-hänget, "oäkta" och för länge. Så jag önskar att jag vänt dagen. Men får ta igen utevistelsen nån annan helg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar