tisdag 28 juli 2015

Ute

Vädret fortsätter att göra oss besvikna. Hur kan det bars vara så här uselt dag in och ut?
Vi gör i varje fall det bästa av situationen. Igår drog vi till Gustavsbergsbadet. 330kr entré och vi åkte bokstavligt talat vattenrutschkana för pengarna. Tror jag åkte 20-30 gånger. Först ned P, och sön när E slutligen vågade blev det nya åk. Barn under 7år fick inte åka själva. (Ulf tog emot där nere och åkte även han ett par varv.) Räkna in många trappor och så förstår ni  sött jag somnade på kvällen...

Sen körde vi till Ikea. Köpte lite småplock och åt där också. Hela familjen för 140kr. Billigare är svårt att hitta.

Hemma bjöd trädgården på fullmogna bigarråer!
Barnen bedrev självplock från stege.

Idag har vi plockar blåbär till en paj.
Och, nu kan jag bekräfta något som min mamma vet. Det finns två platser där jag vara vill springa själv. På Gekås och bland blåbärssnåren:-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar