onsdag 3 december 2014

Gå inte i degen!

Dagens nyhet. Nyval! Otroligt och lite skrämmande. Men här hinner vi knappt bry oss. Jag blev sjuk och hängig på jobbet idag, så jag drog mig hem tidigt. Villade innan jag hämtade barnen. För när de kommer hem, slutar lugnet.
Vi bakade pepparkakor, tre plåtar, samt ett pepparkakshus. Vi har en fiffig form, som man trycker ut bitar med. Så man får samma modell på hus varje år, men det är ändå hembakat.

Ulf fick fixa sockerhelveteslimmandet, och klarade sig. Nästan. Gick bet på skorstenen och har nu två blåsor.

Att dekorera var poppis, men de åt inte så mycket dekoration. Hade redan mer eller mindre magknip av all deg.

Nix.  Nu måste jag jobba, skriva minnesanteckningar, som jag inte hann när jag gick hem. Efter det Nyheterna...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar