söndag 12 oktober 2014

spontanbesök

Den här helgen har verkligen varit underbar. Igår var vi och shoppade en massa och var i en parklek och idag har vi också haft fullt upp. Det är skönt med helger då man inte har något planerat utan kan ta dagen som den kommer. 

Idag  började jag med att åka och köpa fruktträd på Plantagen . Jag har länge väntat på att rean på fruktträd skulle börja och äntligen. Fruktträd är så väldigt dyrt att köpa, speciellt om man vill ha lite äldre plantor eller speciella sorter. Jag valde minifruktträd som ska ge frukt snabbare och kommer vara så små att barnen kan plocka frukten själv med stege. Till halva priset! Men jag har nästan tröttnat på att köpa träd...både i Furusjö och Huddinge och nu Nacka, fått köpa träd eftersom alla ställen har saknat dem. Samma sak varje gång, köpa, odla, beskära, vänta, vänta, vänta, vänta, nästan frukt och så...flytta. Dyrt även om jag alltid köpt på rea. Många träd och få frukter. Men nu vill jag aldrig flytta mer, jag trivs så bra här. Så kanske kan det bli en liten skörd nångång!

Sen var vi på ICAs familjedag. Det var ganska lamt till och med för att vara en happening i en mataffär, inte ens barnen tyckte det var speciellt roligt. 

Men sen kom Tage och Albert med familj på ett spontanbesök, fantastiskt kul! Barnen lekte och busade en massa. Tage och Alberts mamma Anna hade varit och åkt ubåt och varit krokarna, så det var därför de kom förbi. Nu är barnen jättetrötta och somnar nog snart. Vi är också trötta, Ulf sover i soffan. Gonatt.

( förresten måste jag beklaga mig. Igår var det fantastiskt väder, men vi var inte i naturen. I dag hade jag tänkt ta en svamprunda i skogen men vädret satte stopp. Så nu sitter jag här utan trattkantareller.)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar