måndag 9 september 2013

Koncentration

Ok. Så när Ungen äntligen är frisk och kan gå till dagis, så har de stängt pga studiedag. Galet! Så, ännu meta vobb. Idag halvdagsvobb, först passade jag barnen, sen Ulf, sen jag en kortis, sen skulle jag på anställningsintervju (håll tummar å tår). Under denna dagisfria dag måste de tu underhållas. Hur? Inte lätt när man mest vill sitta ifred med sin dator. Innepyssel fick det bli.

Så, det här med att få rätt penngrepp, är inget lätt. Lite press när man är lärare, att ens avkomma behärskar skriftkonsten före fyraårsåldern. Poppy tränar och tränar med en till och från närvarande mamma. Det börjar ofta bra, men slutar med "vispgrepp".
Idag var jag på panduro för att leta efter pennor anpassade till små barnhänder. Glitterpennorna gick hem, och Poppy har  gjort många P och O. Eddie tyckte att korkarna var det mest spännande.

Personligen tycker jag nästan att jag lyckats med Poppy. Not. Här står det, eller är en skola.

1 kommentar: