torsdag 12 januari 2012

Vad vi har för oss i januari

Äter gör vi. Resten av tiden går ut på att försöka aktivera ettan och tvåan så mycket som möjligt, så att de somnar före 21.00. Ibland funkar det, andra kvällar är de uppe till 22.00, och sover oroligt på natten.

Vi har hängt mycket på kyrkans öppnis. Enda öppna förskolan man får besöka när man har dagisplats.  Och dagisplats, hela 15 timmar i veckan är vad som gäller för henne. Blir avis på ex grannkommunen Botkyrka som har 35 timmar. Poppy börjar faktiskt dessutom gilla stället. De senaste dagarna har hon vinkat glatt åt mig när jag lämnat henne. "Min mamman" sa hon stolt till en kompis när vi vinkade till varandra genom det öppna fönstret. Ja, för Poppy har börjat med att kalla oss för "mamman och pappan". Härstammar sannolikt från våra lekar med plastdjur och duplofigurer.

Idag hann vi med både dagis, minisats, kyrkans öppnis och målarstudio. Inte illa. 



Och så här var det på kyrkis!


Och klänningsbytet mellan fotona och filmen beror på att Poppy fick en droppe vatten på sig under fikastunden. vatten, om än en droppe=klädbyte omedelbart. Eddie bytte jag på av andra anledningar...

1 kommentar:

  1. Johanna har också gått på kyrkans barntimmar. Själv har jag gått i söndagskolan i flera år. Kauko har blivit uppfostrad på barnhem som var väldigt kristet... Men det verkar vara väldigt mycket fart o fläkt där numera. Det kan ju aldrig skada. Kram Soile

    SvaraRadera