måndag 7 mars 2016

Var är våren?

Börjar med en hälsning till våra sysslingar

היי Eden och Shoham!

Det är mars, och vi längtar efter sol och värme. Men det snöar och är kallt. Fast snön stannar inte speciellt länge. Vi har fläckar av is, barmark och snö.

Igår var jag på en stor loppis i Gustavsberg och fyndade massor! Bästa köpet var nog rullskridskor till Poppy, nytt lego till Edward och ett litet olivträd till mig. Jag frågade många gånger om trädet skulle stå inomhus, och om det var tåligt för folk som är hopplösa på gröna växter. Försäljaren lovade att det kommer leva och frodas. Vi får väl se:)

Poppy försökte träna rullskridskor med Nora. "Jag kommer åka mycket bättre när jag fyller sju" summerade Poppy initiativet.

Edward som inte brukar ha tålamod med Lego fick tydligen helt tätt låda, på rätt nivå. Han (och Ulf) har byggt varenda lediga minut igår och idag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar