måndag 10 november 2014

Renovering


När Poppy och jag var hemma hos Sofie och Johan för nån vecka sen fick hon leka med ett gammalt Lundby-dockskåp med extra våningar, som jag inte trodde fanns! Fullt med möbler fanns det också.

När vi sedan frågade vad Poppy önskar sig i femårspresent visste hon, ett sånt dockskåp som Sofie hade.

Lite sökande på blocket, och bingo! Fyravåningshushus med massor av möbler. Viss renovering skulle dock krävas. Det hade ingen gjort sen 1980. Vi hämtade det igår, 800kr.

Till min lycka fick jag fyra stora tapetkataloger gratis på färgaffären bredvid jobbet. Kataloger med tapeter de ska sluta sälja. Men massor av perfekta äkta tapetbitar till dockskåp! Kokade tapetklistret och har kommit en bra bit på vägen. Idag bjudet jag bara på en "före" bild.
Men alltså, shit vad kul jag hade! Längtar efter att få fortsätta. Var länge sen jag engagerade mig så i nåt! Kommer säkert bli en fnurrug tant på gamla dar som har dockskåpsdille.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar